Back to All Events

Kursus Århus: Sådan designer du kunderejser, der får dine kunder til at komme igen og anbefale dig til andre

Kunderejsen er et stærkt redskab

Undervisere: Stine Marsal & Søren Bechmann.
Pris: 4.995 kr. + moms

Arbejder du med at oversætte ambitioner og visioner til handling og resultater? For eksempel halv-abstrakte visioner om at sætte “kunderne i centrum” eller “gå en ekstra mil” for dem?

Så er det svært at komme uden om kunderejsen!

1. Fordi kortlægningen af en kunderejse giver dig en detaljeret indsigt i, hvad dine kunder oplever, når de netop er kunder hos dig.

2. Og fordi du i designet af den forbedrede kunderejse tvinges til at beslutte, hvad det helt præcist vil sige, at være f.eks. kunden i centrum.

Formålet med at designe en kunderejse er i sidste ende er at skabe en oplevelse, som kunden husker – og som får kunden til at købe, købe igen, købe mere og fortælle andre om oplevelsen.

Rejsen bliver i øvrigt kaldt flere forskellige ting. Det er egentlig ikke så vigtigt, hvad den bliver kaldt. Det helt centrale er, at der er tale om en rejse, der dækker over, at nogle mennesker – i rollen som kunder, brugere, borgere, beboere, gæster, patienter, medlemmer, pårørende, elever, studerende, medarbejdere, kollegaer, interessenter, lånere, abonnenter og passagerer – bevæger sig fra A til B for at få en service, købe et produkt eller få en oplevelse.

Hvad får du med hjem?

✅ Enkle modeller, værktøjer og metoder – som du kan gå hjem og straks arbejde videre med

✅ Overblik over muligheder og udfordringer

✅ Undervisning af nogle af Danmarks førende eksperter på området

✅ Aktuelt litteratur – skrevet af underviserne

✅ Indblik i de bedste redskaber fra servicedesignerens og cx’erens værktøjskasse


Kursets indhold

💥 Hvorfor kunderejsen?

De (mindst) 12 gode grunde til at arbejde med kunderejsen. Og de faldgruber man skal være opmærksom på.

💥 Kortlæg kunderejsen og forstå kundernes oplevelse

Hvornår skal man kortlægge – og hvornår skal man ikke? Introduktion til konkrete kortlægningsmetoder.

💥 Forbedring, inspiration og ide-generering

Hvad karakteriserer den gode (dvs. attraktive, effektive og evt. anderledes) kunderejse? Hvordan kan den generelt forbedres? Og hvordan får man i øvrigt nogle bedre ideer til forbedring af rejsen?

💥 Prototyping og test

Hvordan kan man sikre sig, at kunderejsen fungerer – og opleves som attraktiv af kunderne?

Previous
Previous
October 28

Medlems-webinar: Fælles kundeforståelse gennem udvikling og brug af personaer

Next
Next
November 6

Kursus KBH: Sådan designer du kunderejser, der får dine kunder til at komme igen og anbefale dig til andre